Kant – En refleksjon av Jæren!

Kant er et lite lokalt klesmerke med utspring fra Jæren, vestkysten av Norge. Et flott landskap som strekker seg 80km langs kysten. Fra Boknafjorden i Nor til Ogna i Syd.

Kant´s brekkjern fra ide til realitet var sommeren 2013 med en stand på Lydbølger festivalen på Bore strand, ute på Jæren. 80% av varene ble solgt. Du kan se bilder av Kant på Lydbølger sommeren 2013 her.

Jæren, Jaðarr på norrøn, betyr nettopp «kant». 

Klærne designes opp på huset fra skratch og produseres i utlandet. På tekstil bruker vi utelukkende 100% Økologisk bomull.
Visjon: Lokalt produserte klær i Stavanger. Sysselsette, skape verdier og gjøre Stavangers innbyggere stolte.

Klærne silketrykkes for hånd (hand pulled), i silketrykkverkstedet i Kant butikken. Vi bruker vannbasert miljøvennlig maling. Vi kjører noen få produkter komplett produsert i utlandet, disse er designet og spekket på huset.

Kant står for: 
-Lokalt
-Kvalitet
-Håndverk
-Bærekraftig
-Tidløst
-Overkommelig

Nedenfor kan du se en liten introduksjons video om Kant og en video som tar for seg Kant silketrykkingen.

Du kan se bilder av trykke prosessen her.

Noen ganger blir det trykket utsolgte motiver etter ønske og forespørsel fra kunder. Venter du i spenning på et produkt som er utsolgt – meld deg på nyhetsbrevet her.

Kant Nyhets e-post! Meld deg på her.

Vi er stadig på jakt etter ressurser i alle slags former. Har du et lokal forankret motiv eller produkt idè, eller lyst å jobbe – så vennligst ta kontakt.

Vi elsker å samarbeide med lokale bedrifter som har samme lidenskap og for sitt produkt. Vi har gjort flere suksessfulle collaborations:
-KANT X HANEKAM
-KANT X EGGET
-KANT X FIGGJO
-KANT X STAVANGER MARITIME MUSEUM
-KANT X STAVANGER KAFFEBRENNERI
-A.IDSØE X KANT
-KANT X SKAMBANNKT

Vi leverer også lokalt silketrykkede (hand pulled) produkter til lokale bedrifter som bl.a.
-Hverdagsgodt
-Stavanger Fetevare
-Fordrekord
-Cementen
-Martinique
-Gone West Tattoo
-Trude Mølster
-Gnu
-UiS

 KANT® er et Offisielt Registrert Norsk Varemerke pr Januar 2019.